Kişinin yasevimliığı topluluk içre değeri olan , kapasite, seçenek ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğçalışmame meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok teşhismı dokumalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin ammaçlarına oranlı ) bileğçalışmame meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık için;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde bileğçalışmatirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğçalışmame kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç gerçek öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı eksiksiz kültürler muhtevain tıpkısıdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için bileğçalışmaebilir, ancak sürecin doğbirliı bileğçalışmamez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birfena filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna değgin farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü teşhismı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğçalışmaikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içre eğitime değgin temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğçalışmaikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim bilimi, âdemoğlu muhtevain dirim boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere oranlı olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin çalışmaletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda maruz terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye sarhoş olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir tasavvur ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise hudayinabit vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tertibat olarak ele aldatmaındığında ise terbiye sisteminin üç gerçek ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Referans; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Süreç; okul içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, bitirme, imtihan meyveları üzere mergup davranış bileğçalışmaiklikleridir.